Friday, September 16, 2011

mimpi..

salam sejahtera ke atas kamu ..
heee....

siapa trust yang mimpi ni boleh bawak maksud ?? sila angkat tangan .. haha .. gaye macam boleh nampak kan..
hari jumaat yang lepas kot .. ke ari sabtu ? lupe da .. nak dijadikan cerita malam tu termimpi something yang buat    diri ni tepikir ' awat mimpi lagutu ?? ' heh..

I was chased by a snake !!

seyes scary !! dah la memang sangat terlalu paling ( hamek ko, sume kuar ) tak suke minatang tu~~ huuu
pagi tu bangun bangun gi tanye my mum..tapi umi diam je senyum .. erkk..apekah maksudnye di situ ??

then..hari selase balik kampung pasir puteh .. tanye pulak my aunt ..
"mok su , ati mimpi kene kejar ngan ular .."
 "ooo..ade orang nak masok minang la tu "
" bukan mimpi kene patok ke kalau org nak masok minang,,ati mimpi kene kejar je.."
" ade orang suke kat ati la tu "
ooo..cenggitu ke maksudnye .. tapi asal masok sampai lam mimpi .. kalau nak dikira tak yah masok pon tak pe.. memang ramai je suka kat aku..heee...mesti nak cakap perasan kan ?? haha..betul ape..kalau ramai orang benci mesti dah tak tenteram dah hidop aku..kene ugut bunuh ke .. simbah asid ke .. kk ..da melalut dah ..

jum kita flashback kejap my life zaman kanak kanak ribena dulu ...

dulu suke kawan dengan budak laki instead of kawan ngan budak pompuan .. sebab nye .. budak pompuan kalau ade bende tak kene sikit nak merajok , tak nak kawan , bisik bisik cakap hapebendentah ngan sorang lagi kawan, depan depan pulak tu .. memang tak tahan .. sebab tu dulu dulu kawan pompuan cikit je ... better kawan ngan laki .. leh maen ganas ganas ..hehe..

ok ok..dulu saya agak boyish .. rambut pon boycut ..asal cecah bahu je da bising nak gunting .. haha ..
tambah tambah bile mase darjah 5 kene balik duk kampung teman tok ,lagi la tomboy ..setakat panjat pokok , maen tali air , lumba beskal , tangkap ikan , and yang seangkatan dengan nye .. kire bende sume tu memang rutin la tiap tiap petang .. sampai kan arwah tok penah cakap , aku naek beskal macam laki .. hahaha ..

bes fren mase skulah rendah kat kampung pon laki ..  2 orang .. dan dan lak dorang dikire dalam kategori gud looking kot .. so ramai la dok pakat jeles sebab kiteorang rapat ..ntahapehape la budak budak nie..
 masok secondary skul pulak .. mase form 3 .. bes fren ngan budak laki jugak .. dan macam biase dorang dorang ni budak budak yang memang ramai peminat .. maklum la budak kelas first .. so ramai la yang jeles .. tak kurang jugak suruh kirim salam .. hehehe.. ni pon lagi satu ntahapehape.. heee
then .. masok pulak KTJ yang memang laki 3/4.. so ramai la kan .. disebabkan ramai .. yang 1/4 pompuan ni kire memang da close la sebab sikit .. tak banyak perangai .. otomatik nye akan baek la jugak dengan dorang laki ni ..sampai ade kawan aku yang cakap I too mesra dengan lelaki .. ye la .. nanti kat jepon sakit susah senang  aku , dorang dorang ni la jage .. hehehe..

bukan nye tak de langsung kawan ngan pompuan .. ade je .. tapi boleh dikire dengan jari la brape kerat je yang betol betol rapat ..

sekarang ni dah tak boyish dah .. sekarang dah blaja pakai kaen batik dah kat umah .. dah pandai pakai bedak kalau kluar rumah .. dah bejinak jinak pakai skirt .. dah tak naek basikal kalau tak terdesak ..hehehe .. dah rajin turun dapur ..
tapi ,, still dalam handbag aku tak de blusher ,, mascara segala bagai tu ..setakat bedak ngan lipbalm tu kira layak la nak masok handbag .. aku bukan jenis yang pandai nak make up kalau kuar rumah .. buat susah nak amik air semayang je.. 
and aku tak pakai heels even ketinggian aku sekarang mewajibkan aku untuk pakai heels .. jalan pon jadi pelik je nanti kalau aku pakai.. hahaha

p/s - maybe mimpi tu maksudnye camni ..ade orang nak masok minang aku , tapi aku tak nak .. sebab bukan kene patok , just kene kejar je .. the end !! hahaha

No comments:

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |