Thursday, September 8, 2011

saya sebagai seorang babysitter

Assalamualaikum !!
memandangkan umo da mencecah 20 tahun..so,,ramai la mak sedara yang memberi kepercayaan kepada aku untuk jage anak dorang..bes la jugak sebab boleh mengelak wat keje kat dapur..heheh..at the same tyme boleh praktis awal2 jage anak..lalala..

umah atok sebelah umi dah macam nursery dah rase..ramai sangat budak2 kecik..kalau nanges pon dorang akan nanges secare berjemaah..naseb baek la umah sbelah jalan besar..leh cover ngan bunyi keta lalu lalang..

ni putri zara amsyar..1 tahun cukop cukop

tak penah penah tengok baby yang boleh tido cenggini lam buai

leh plak dia wat kuar muka cenggitu..heheh

walau pon si zara ni tesangat la susah nak senyum..tapi dia tetap chomel..kalau balik kampung je mesti terkam dia dulu..

ni harith amsyar


ni abang 2nd kepada zara..sangat la manja dengan ibu dia..suke maen sorang sorang..kalau abang dia maen dengan sepupu sepupu yang lebeh kurang umo macam dia jugak,,dia tak kan join nye..dia maen sorang sorang dia je..dia & dunia imaginasi nye sendiri..bese la budak budak..
' alang~~~ nak susu'
mostly memang aku la yang slalu kene gi buat susu kat dia..suka sangat bile buat2 tak tau cara nak wat susu,,then mesti dia ajar cane..hehehe..
'mekaceh alang'
tu dia cakap bile da dapat susu tu kat dia..

sepupu sepupu yang belah umi yang umo bawah pada aku sume panggil aku alang..x pon kak lang..close sikit rase..kadang kadang rase macam ramai nye adek aku !! heheh..
tak pe..memang suke budak budak pon.


itu al hakim dan dhiya nabihah..bukan twin even dorang lahir hari yang sama..dhiya nabihah tu kira mak sepupu kepada al hakim..al hakim tu kire anak sepupu pertama aku untuk sebelah family umi !! ..aku anggap dia macam anak sedara aku sendiri jugak ( nak suruh hakim panggil aku cik lang la bila dia besa nanti ) heheh..
bak kata ayah aku..nanti besa kene sediakan banyak duit raya sebab populasi sepupu2 dan anak sepupu and mungkin anak sedara akan semakin bertambah..huhuhu..kawen ngan anak dato' la cenggini..hohoho..

k la..
have fun ye..

No comments:

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |