Saturday, December 10, 2011

banyak rupanya makanan best2 kat Malaysia

Assalamualaikum ..

tajuk entry tu macam gaya ayat penuh kesedaran kan ??

memang baru tersedar yang kat Malaysia banyak rupanya makanan2 yang best bila dah duk jauh ni ... setiap negeri mesti ada je makanan yang dorang famous .. macam kat Hiroshima ,, sini femes dengan okonomiyaki .. tapi pegi ceruk mana2 kat jepon ni ada je kedai yang jual benda ni .. lebih kurang kat Malaysia la .. gi tangkak pon ada je makcik yang jual laksa penang ..







nasi lemak ... lagi best kalau ada ayam goreng berempah .. kalau makan ni mak mentua lalu pon tak perasan nye la ..





tengok kaler pon dah terliur kan ?? kalau umi buat lauk ni memang sampai licin la periuk tak tinggal pape pon ..





tu dia !! tak de siapa pon yang boleh mempertikaikan kesedapan makanan ni .. ni kalau makan kalau tak sampai lapanblas mangkuk memang tak sah ..




saya tak makan ikan ni mula mula sebab kepala dia agak tak berapa menarik di hati .. ok .. abaikan statement tu .. bila dah masuk INTEC, terikut ikut dengan kawan kawan .. so jadilah one of my feveret lauk .. tapi mana nak cari spesies ikan ni kat sini ??




ni lagi satu ,, bestnya !! tambah tambah yang mak sedara saya buat time raya .. ok . fullstop .. ( air liur dah meleleh leleh )



saya orang pantai timur so saya amatla sangat terlalu suka makan benda ni .. tapi malas nak goreng !






saya orang Kelantan sejati so saya kena suka makan benda ni .. hampir hampir je sebotol budu nak ikot saya terbang datang sini .. tapi tak berani ambik risiko takut pecah dalam luggage .. mungkin boleh usahakan balut tebal tebal after ni ..


kena berhenti tulis sekarang sebab takut badan dehydrated sebab air liur menitis macam air paip ..

p/s >> I miss Malaysia ..

1 comment:

Syafa Mohamed said...

kowai ikan tue thirah....huwaaaaaaaaaaaaa..hehe..geli...eeeeeeeeeeeeeeeeee

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |