Thursday, January 19, 2012

debaran menunggu result monkasho

assalamualaikum ..

setahun yang lalu ...
malam ni merupakan malam yang sangat2 mendebarkan bagi saya .. bagi kawan2 ktj saya jugak ..
nak mandi pon rasa macam tak larat , apatah lagi nak melepak jalan2 kat Ole Ole then singgah minum teh ais kat bistro even monkasho dah abes ....


monkasho tu kalau nak tahu adalah exam yang menentu kan whether kami layak ke tak nak belajar kat jepun .. dan yang lagi best ,, abes je exam hari ni , esoknya terus kluar result .. sape tak cuak ?? tak de nye 3 bulan cuti macam budak2 SPM ..



saya still ingat lagi , paper final which is kimia paling susah .. chopp ! bukan susah ,, tapi soklan dy pelik ,, masa buat latih tubi bertubi tubi ngan sensei tak de la plak kuar soklan macam tu .. luckily semua objektif .. so boleh nak jawap semua even tak konfiden ... but then ,, keluar je daripada dewan exam , tengok kawan saya ada yang menangis .. so maknanya bukan saya sorang je la yang rasa tak konfiden ngan paper tu .. T_T .. makin betambah tambah la kecuakkan saya dengan result esok ..


teros hari tu langsung tak selera makan ...





bila saya kol baba ( sory baba ,, ganggu ur meeting ) ,, nangis2 cerita pasal paper kimia yang super susah tu ,, teros saya rasa tenang ..

lebih kurang macam ni la perbualan kami that day ..


saya : Ba , athi mintak maaf kalau athi tok leh blaja kat jepun nati ..

baba : bakpo nok mintak maaf pulok .. Ba tahu athi buat hok molek doh ..

saya : tapi paper kimia tadi seyes susoh ( T_T )

baba : athi nok tahu dop , kalau athi tok leh blaja kat jepun , Ba lagi suko ..

saya : ... T_T

the rest is history ...




same with my umi .. umi pon kalau boleh tak nak saya belajar kat sini .. ye la .. mana ada ibu bapak yang nak lepas anak dorang blaja2 jaoh2 kan ..

tapi after that long pebualan ngan baba,, saya tahu ,, tak kira apa pon result yang keluar esok ,, itu lah yang terbaik untuk saya .. Allah Maha Mengetahui kan ??




malam tu pulak .. kakak kami yang blaja kat aussie datang kongsi debaran result esok dengan kami ..
sama2 nangis ... sama2 cuak .. thanks Kak Mira for the support .. this adek is really miss you T_T ..





esoknya ..
kami tahu result masa tengah tunggu bus rapid nak gy Intec..
ntah sapa yang dah pergi Intec dulu call one of kawan kami yang memang tengah menunggu bus rapid sama2 said semua lulus .. LULUS !!!
means .... yeah !! kami berjaya jejak kaki kat bumi sakura !!!
Alhamdulillah ...

saya tyme tu tengah tahan nak muntah sebab tak makan ikut tyme semalam tros sihat walafiat ..




so .. saya faham perasaan kohai tachi sekarang yang sedang menunggu result esok macam mana ..

yang penting ,, tawakkal ..
apa apa pon yang berlaku esok ,, itu adalah yang terbaik untuk kita ..

right after result tu ...
semua dok pakat post kat fb " Im flying without wings " ...



semua muka ceria je after result tu ...
padahal kalau zoom dekat2 mesti nampak mata sorang2 sembab sebab nangis ..


P/S .. miss korang semua ..

thank you sensei for all the effort sampai kami ada di sini ..

No comments:

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |