Monday, January 16, 2012

fasa baru kehidupan

Assalamualaikum ...




walaupun rasa makin hari makin busy .. busy dengan final exam yg akan menjelang tiba lagi beberapa minggu lagi ... terasa nak berkongsi perasaan dengan inche blog ni & dengan readers yang sudi singgah baca luahan hati ntahpape saya ni .. ( ayat nak sedapkan hati sendiri )





bila umur dah menjengah 20 tahun ni ,, nak cakap pasal kahwin pon dah kira agak boleh la kan ??
sebab ada je kawan2 yang sama umur dengan saya yang dah kahwin .. baru betunang lagi la banyak .. well , im not saying yang im want to get married soon .. sebab saya tahu kemampuan saya macam mana .. nak uruskan diri sendiri pon tak lepas lagi .. how come nak jadi isteri orang plak kan?? lain la kalau jodoh saya dengan anak raja ke , anak tan sri ke ,, ada la jugak maid nak tolong uruskan rumah tangga saya nanti ..





but , I respect dengan sapa2 yang dah kahwin time blaja ni .. mesti dorang dah besedia mental dan fizikal dorang .. bahagi masa dengan belajar lagi , nak urus keperluan masing2 .. susahkan ??

kalau saya .... hmm .. rasanya tak boleh lagi kot .. walaupun sekarang , dah boleh sikit2 nak masak , nak kemas rumah , tu sume kira pass .. err .. kalau time exam rasa2nya , fail kot .. bila musim exam je , bilik saya jadi tunggang langgang ,, makan pon ikot tyme lapar je ..







yang penting sekali ,, rasanya ilmu agama saya masih tak melayakkan saya untuk kahwin lagi .. saya tahu setakat mana kemampuan saya , walaupun dari segi bepakaian dah berubah sikit2 , dalaman masih banyak yang perlu saya tambah.. saya tak nak nanti ,, saya akan jadi penyumbang utama dosa suami saya .. dan sekarang , im trying untuk kurangkan menyumbang dosa kepada ayah saya ..








tapi mana tahu ,, one day ,, saya kahwin jugak time belajar ?? kalau dah sampai jodoh kan ...

:)

1 comment:

farhanah said...

jangan lpe jemput naty kalau kawen ye~

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |