Monday, October 3, 2011

new sem .. new subject .. new tutor !!

Assalamualaikum ...

bermulanye semester baru ... rase macam baru je sampai kat jepon ni .. tapi kejap je dah nak dekat setahun dah .. i'm not going to talk pasal homesick sebab baru je recovered~~ ( ceyhh .. padahal tebayang bayang lagi  kehidupan sehari hari kat umah hari tu ) T___T .. percaya atau tak .. ekceli nye paling rindu nak keluar jalan malam malam kat bandar terengganu ngan famili, then having a supper kat kedai tepi pantai .. waa .. sangat bes ok angin laut malam kat terengganu ..

okey okey .. dah cakap pasal tu .. rase macam sem baru ni sangat bizi sebab ade projek yang nak kene buat kat kilang .. huuh .. gaye cam aku pandai je nak gune mesin yang gedabak besa tu .. T__T .. tu tak pe lagi .. atleast ade orang yang akan guide aku .. ,, insyaALLAH tak akan ade kes ' seorang pelajar malaysia tersepit jari kat mesin' hheee .. yang aku paling takot skali kene wat robot .. R.O.B.O.T .!! benda paling last skali aku nak buat dalam dunia ni ~~ huhuhu .. macam mane la aku nak wat robot tu .. pasang pasang robot tu insyaAllah la boleh sebab aku jaguh maen LEGO mase kecik kecik dulu ( poyo ~~ ) .. nak program kan robot tu yang ngeri .. kang aku teprogram bende laen lak macam mane .. dah la ade competition nanti .. rase nak nanges je ..

sem ni jugak ade blaja programming .. bila tanye sensei nanti shiken macam mane bentuk dia .. naseb baek sensei cakap shiken nanti shiken yang kene jawap kat paper.. bukan nye dia bagi soalan then suruh program kan .. kalau tak memang hancor la .. hishhh .. memang aku ngan programming ni memang tak ditakdirkan bersama langsung .. dah try kenal dah tapi tak cinta cinta jugak .. berserah je la ..

then untuk seizu pulak .. ( seizu tu maksudnye drawing ) .. kali ni kene drawing 3D nye component .. memang la rase cool bile dapat buat sebab gaye macam engineer dah tyme buat tu .. tapi seyes susah nak paham .. mase sem 1 hari tu wat seizu pakai JWW je .. kali ni pakai proENGINEER .. kalau dalam BI pon aku rase susah nak wat apatah lagi dalam bahase jepon !! lagi la susah nak ingat .. dah la aku ni memori ala2 ikan emas je .. tambah2 lagi aku rabun IT .. T__T ..

anyway .. sangat sangat nak berterima kasih kat tutor baru .. yang tak jemu jemu ajar benda yang same kat aku .. hehee .. tutor lame ade kat state skang .. international exchange student nye pasal .. tapi tutor yang kali ni lagi bes sebab slalu tanye aku kalau nampak aku wat muka tak paham time sensei ajar ..

sekarang ni duduk kat hostel skali ngan nihonjin sebab hostel lame tengah renovate .. kecik je bilik dia .. even baju2 aku pon tak muat nak letak lam almari .. katil aku pon sempit je jadinye sebab ada cik ted .. cik ted x muat nak letak bawah .. see ?? imagine betapa keciknye bilik aku skang .. dah la tiap2 malam ade tenko ( tenko tu macam warden check kita ade ke tak kat hostel ) .. tak pe tirah .. bertahan sampai tengah bulan 12 ni je .. yosh !!

ohh .. azam baru sem ni .. nak lepak library lepas balik skolah .. nak wat macam kat INTEC dolu dolu .. ( gaya cam slalu gy library je ) .. hehehe ..

ni la cik ted .. tapi ni mase lam bilik lama .. skang lagi nampak besa sebab bilik kecik .. 

No comments:

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |