Saturday, November 19, 2011

I just can't say NO

Assalamualaikum ..

rehatkan otak kejap dengan meng'update' entry baru .. kesian kat otak saya kena menghadam Shearing Force & Bending Moment yang memang boleh mem'bend'kan badan sendiri .. T_T .. dengan nota yang disalin pon belum tentu betul ke tak kanji sebab sensei punya tulisan mcm tulisan doktor versi japanese .. sebab tu masa kelas saya tak leh fokus dengan apa yang sensei ajar ,, otak saya nak kene meng'interpret' kanji apa yang sensei tulis kat depan tu ..

okeh .. berbalik kepada misi utama menulis entry ni ..
hari rabu ni cuti .. satu jepun cuti .. tak tahu la sebab apa .. malas nak check .. hehe .. memandangkan cuti , ingat nak la study sebab minggu depannya dah exam .. tapi rumate sebelah a.k.a budak loas cakap mak angkat dia ajak gi ladang limau .. I want to refuse tapi .... I just can't .. sebab ?? memang tak pandai nak cakap NO .. maybe sebab seboleh mungkin saya tak nak buat sesuatu yang akan menghampakan orang ..

dulu ..
orang ajak saya couple , saya cakap OK .. padahal tak nak pon sebenarnya ..
sekarang pon still tak boleh jugak nak cakap NO kalau orang ajak kapel .. tapi saya akan tolak dengan cara yang baik dengan cakap 'kalau ada jodoh ada la .. "
bukan nak bagi harapan ,, tapi tu cara yang terbaik untuk menolak kan ??

sebenarnya banyak benda yang saya tak nak buat tapi terpaksa buat sebab saya memang tak suka dan seboleh mungkin tak nak menghampa harapan orang ..
kalau orang tu happy , then , same will goes to me .. I'm happy too ..
tak menyusahkan pon sebenarnya .. seronok sebab I can make people happy .. itu kan satu kerja yang baik jugak ..

agak agak nya kalau orang ajak kahwin pon , saya setuju je kot sebab I JUST CAN'T SAY NO !!
hahaha ..
then kalau macam tu ,, siapa cepat dia dapat la kan ..
haha .. mana boleh wat main kerja nikah kahwin ni ..

2 comments:

farhanah said...

bawok bersabor ye cek kinah..haha

Syafa Mohamed said...

i just can't say no but i just can say 'tokse'..hik3^^

sayang awk la..rindu banyakkkkkk2

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |