Friday, November 25, 2011

luahan hati anak tengah

saya adalah anak ketiga daripada 4 orang beradik .. walaupun kami berempat je ,rumah tetap macam ada 10 orang kalau kebetulan semua cuti .. saya just takde adik perempuan je .. yang laen semua ada .. ada abang , ada kakak and ada adik lelaki ..

tergeraknya hati nak menulis entry ni adalah kerana ... ( tibe tibe rasa skema je ayat ) .. ekcelinya tiba tiba teringat lak kat dorang2 ni .. sebenarnya bila masing masing dah besar baru kami stat rapat .. bukan nak kata masa kecik dulu2 gadoh sakan ke ape .. tapi sebab along masa skolah kena balik dok kampong teman tok ngan nenek , kakak pulak since form 1 dah masok mrsm .. so tinggal aku ngan adik je la kat umah .. sebab tu la kalau kiteorang duk sekali macam2 benda gila2 kiteorang buat .. kalau gadoh sepak terajang pon memang akan buat sunggoh sunggoh .. haha .. even sampai menangis .. haha .. bak kata umi aku , aku ngan adik aku sama umo even beza 8 tahun .. haha ..

( perasan tak kejap2 entry ni guna 'saya' , then 'aku' balik ?? .. layann je la .. malas nak alter balik)

Abang aku a.k.a Along ..
umur sekarang dah masok 25 .. kot .. haha .. aku sendiri tak prasan sebenarnya along dah tua ..hape punya adik la ni .. dushhh ! ketok kepala sendiri ... Along aku agak femes masa sekolah dulu.. buktinya , kalau aku otw balik dari kedai ke .. jumpa ngan budak pompuan tengah jalan mesti ada yang tegor aku and cakap cenggini " ni adik qawiem ke ?? kim salam eh .." aku yang ditegor ni sampai naik pelik sebab macam mana akak akak ni kenal aku .. dah la aku ni jarang2 je balik kampung .. ke dorang ni pasang paparazzi ?? tapi time tu aku rasa bangga la kejap disebabkan along, aku femes .. ceh !!

ekcelinya aku jeles ngan along .. disebabkan dia anak sulung banyak benda yang dia nak dia dapat .. macam lesen kereta and motor .. nenek yang support as a ganjaran sebab teman dia kat kampong ..
then nak laptop .. baba bagi ( dulu2 jarang orang guna laptop kan , so harga sebijik toksah cakap la ).. henset .. skuter .. and yang paling latest .. kereta ..tak latest mana jugak la sebab dah nak dekat setahun lebih dah .. dia bagi alasan cakap nak guna kereta tu untuk melawat adik adik .. memandangkan aku ngan kakak dua dua kat shah alam time tu ... so baba pon tanpa ragu ragu nya meluluskan permintaan beliau .. see ? betapa best nya jadi anak sulung ..

sekarang .. along dah keje .. as a designer kat Karangkraf lepas graduate from uniKL.. umi , chik , kakak slalu je pesan majalah ngan novel by along sebab as a staff ada diskaun .. seyes jadi murah tahap korang rasa nak borong semua majalah ngan novel keluaran karangkraf .. and sekarang hobi dia naek beskal ... bukan naek basikal biasa2 nye .. basikal yang orang wat masuk hutan tu .. sanggop dia ikat perot nak beli beskal tu .. habes calar calar kot badan dia sebab jatuh ..

kakak
disebabkan kami beza setahun je .. so kami dah macam bestfren dah .. ramai orang cakap aku yang kakak then dia adik .. matured sangat ke muka aku ? kalau orang cakap macam tu depan dia mula la dia buat muka cute dia yang tak berapa cute pon .. hahah .. maybe sebab aku pakai spec kot .. dalam family kami kakak sorang je yang mata ok.. yang laen semua rabun ..

kalau aku kuat merajuk , kakak aku lagi kuat merajuk .. memang jammed la kalau dia stat merajuk .. tapi sekarang dah agak tak jammed sangat kot .. maybe dia dah pandai nak kontrol hormon merajuk dia .. sekarang dia belajar sains kimia kat UiTM di hatiku ..lalala .. teringat jap kat lagu UiTM .. huhu ..tahun akhir dah rasanya dia ..

adik
sebelum budak ni lahir .. aku pegang title anak bongsu and cucu bongsu sebelah umi untuk 8 tahun .. boleh bayangkan tak betapa banyak nya kasih sayang yang aku terima selama tempoh tu ? dalam tempoh tu jugak semua orang panggil aku adik ..
tapi ..
sejak adik aku lahir .. no more 'adik' .. dorang ganti ngan athi je .. ohh .. kadang2 ada jugak orang panggil adik .. tapi masa nak suruh buat kerja la .. hukhuk .. sejak adik lahir jugak ,, terus bersusun susun sepupu aku lahir .. tapi kan .. yang peliknya , even adik aku bukan cucu bongsu , mak sedara ngan ayah sedara aku still panggil dia adik jugak .. seyes tak puas hati ..
dengan adik pon aku jeles jugak .. memandangkan dia duk sorang je kat rumah dengan umi ngan baba , cakap je nak apa semua dapat ..even right after dia mintak tu kene bebel dulu ,, lastly akan dapat jugak .. btw .. dia dapat 5A upsr hari tu .. memang dah dapat rasa pon dia boleh buat sebab dia fast learner .. tengok disney channel pon dah boleh terer BI .. even ada word yang aku tak paham dalam buku harry potter dia boleh tahu maksud perkataan tu ..bab bab komputer pon dia pandai .. ntah mana dia blaja pon tak tahu .. maybe sebab dia membesar dengan benda2 tu semua kot .. padan la power spec dua dua belah 300 lebih .. dok mengadap komputer ngan tv je keje ..

sekarang ,, aku , kakak ngan along suka cakap adik aku tu abang sulung sebab kiteorang 3 orang slalu je kena marah dengan dia .. ntah datang mana gene suka marah orang tu kat dia ..

I miss them so much !! sungguh2 ~~

dalam kereta nak balik kampung selising .. umi ngan baba pergi awal lagi .. ( raya hari tu )

No comments:

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |