Monday, November 14, 2011

saya harap saya diambil dari tulang rusuk yang macam ni

tulang rusuk a.k.a suami

semua orang boleh demand nak suami yang macam mana selagi dia tak berkahwin lagi .. biasa la , semua orang nak benda yang sempurna dan indah kan ..

kalau boleh saya nak saya diambil dari tulang rusuk yang macam ni...

1. Romantik
    tapi tak de la sampai tiap tiap hari nak bagi bunga ke apa .. ( saya tak suka bunga ,, better bagi teddy bear ,,     boleh peluk )

2. Pandai Masak
    sekurang kurangnya bila saya malas nak masak , ada orang yang boleh ganti saya masak ..

3. Pandai Main Gitar
    saya suka orang yang pandai main alat muzik especially gitar .. sebab saya suka dengar lagu ..
    lagi best kalau dia suka dedicated lagu untuk saya sebab saya akan menghayati lagu tu sebaik mungkin ..

4. Tinggi
    rasanya yang ni tak de masalah kot sebab saya memang rendah .. ( tinggi I 154 cm je kot T_T ) .. memang susah la kan nak jumpa lelaki yang lagi rendah dari saya ..

5. Pandai guna komputer
    seriously saya akan cair bila tengok seorang lelaki yang serba serbi tahu pasal komputer ... ( i'm a computer loser sebenarnya ....T_T )

6. Pandai pujuk
    saya dilahirkan sebagai seorang yang mudah merajuk and cepat terasa plus cemburu kuasa dua .. ahha .. tapi ,, yang bagosnya ,, saya tak suka tunjuk semua tu ... kiranya orang tak kan tahu bila saya merajuk ke ,, terasa hati ke ,, cemburu ke .. saya lagi prefer diam je .. sampai la ter recover sendiri .. so ,, saya harap bakal suami saya nanti tahu macam mana nak pujuk saya nanti sebab penat la cure perasaan sendiri !!

7. Sedap mata memandang
    hmm ... hensem ke tak ke saya tak kisah sebenarnya sebab benda tu subjektif kan ? .. tapi biarlah sedap mata memandang .. pandai jaga kebersihan diri .. kemas ( bukan skema okayy )

8. suka pantai
    saya suka pantai !! dan kalau boleh bakal suami saya nanti seorang beach lover too ..

9. lagi tua dari saya
    hmm ... kalau boleh saya nak suami saya nanti biarlah tua 2, 3 tahun dari saya .. sebab saya rasa perangai saya kadang kadang macam budak budak .. sekurang kurangnya adalah orang nak handle kalau tetiba ter transform jadi kanak kanak ribena .. heehe ..tapi .. kalau sama umur pon tak pe kot .. sebab umi ngan baba pon sama umur jugak ..

10. Ada duit
     ada duit tu bukan maksud dia orang kaya ke hape .. tapi biarlah nanti hidup saya , dia dan anak anak kami nanti terjamin masa depan nya .. 




tapi ,, 
semua tu adalah ciri ciri kehendak saya sahaja ..alhamdulillah syukur kalau tulang rusuk saya nanti adalah seorang yang macam saya impikan ., tapi kalau bukan macam tu pon saya tak kisah sebab jodoh dah ditentukan kan ? cuma saya sebagai seorang manusia tetap tak dapat lari daripada impian untuk mendapat seorang yang sempurna ..

yang paling penting ...
saya harap bakal suami saya nanti adalah seorang yang boleh memimpin saya ke jalan Allah ...
menghormati umi dan baba saya serta along , kakak dan adik saya..
dan jugak dapat menerima saya seadanyanya ..menyayangi saya kerana Allah ..


P/S .. walaupun masih awal sebenarnya .. tapi tak salah kan nak post pasal benda ni :p


3 comments:

FAIS RAZAK said...

cam aq kenal je org y ad ciri2 tuh..haha.mge brbahagia.haha

Athirah Amin said...

Ye ?? Sape ? Asal aku x kenal pon :p

FAIS RAZAK said...

nnti aq knalkan...

Post a Comment




ShoutMix chat widget
 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |